Semizotu Çorbası Tarifi

Semizotu Çorbası Semizotunun Faydaları Semizotu Çorbası Tarifi Yoğurtlu Semizotu Çorbası Tarifi Semizotlu Yoğurtlu Sıcak Çorba Sem...

Semizotu Çorbası
Semizotunun Faydaları
Semizotu Çorbası Tarifi
Yoğurtlu Semizotu Çorbası Tarifi
Semizotlu Yoğurtlu Sıcak Çorba

Semizotu içerdiği süper vitaminler açısından oldukça faydalı, bir o kadar da lezzetli otlardan biri. Semizotu mevsimi geçmeden komşu bahçelerinden bolca topladım, ince ince doğrayıp kışın semizotu çorbası yapmak üzere dondurucuya attım. Saklama kaplarına hava almayacak şekilde doldurdum kapattım ve derindondurucuya kaldırdım. Kışın istediğim zaman bolca kullanarak semizotu çorbasını yapabiliyorum. Sadece dondurulmuş hali çorbalarda güzel oluyor. Yemek yada salatada pek güzel olduğunu söylemem. Bunlar için taze halde iken kullanmak daha iyi.
Semizotunun bilindiği gibi pek çok faydası var. Hatta en fazla omega 3 değerine sahip olan sebze denilebilir.
Semizotu, Antioksidan olan A ve C vitaminlerini bolca içerdiğinden ıspanaktan bile daha fazla antioksidan etkiye sahiptir. Damar hastalıklarına iyi gelir. Önemli ölçüde bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Mide ve bağırsak hastalıklarına karşı faydalıdır. İçindeki omega 3 kandaki kolestrolü düşürür. Ayrıca konsantrasyon ve hafıza problemlerini giderir. Özellikle büyüme çağındaki çocuklara bolca yedirilmelidir.
İşte semizotunun bu faydalarından dolayı ben tüketilmesine çok önem veriyorum. Çocuklar yemeği ve salatasını pek yemedikleri için çorbasını yapıyorum. Çorbası çok nefis oluyor şüphesiz. Özellikle ev yoğurdu ile yapılmalı ki lezzeti ve faydası artsın. Çiğ olarak tüketmenin faydası daha fazla aslında ama çocuklara çiğ olarak sebze yedirmek biraz zor oluyor. Bu yüzden semizotu yemeği, semizotu çorbası gibi alternatifleri yaparak tüketmek de oldukça faydalı.
Çorba tarifine geçmeden muhakkak denemenizi öneriyorum. Herkesin damak tadı farklı tabi ki ama bu çorbayı herkes seveceğini düşünüyorum. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.
Semizotu Çorbası

Malzemeler  
  • 2 su bardağı doğranmış semizotu
  • 1 adet soğan
  • 2.5 su bardağı koyu kıvamlı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ 
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Toz kırmızı biber
  • 5 su bardağı su veya et suyu
  • Tuz
Semizotu Çorbası Nasıl Yapılır?
Semizotu Çorbası Nasıl Yapılır

Semizotu Çorbası Nasıl Yapılır

Semizotu Çorbası Nasıl Yapılır

  • Semizotu çorbasını yapmak için öncelikle soğanı ince ince yemeklik doğrayalım.
  • Tencereye 2 yemek kaşığı sıvı yağı alalım ve soğanı kavuralım.
  • Semizotunu da soğan kavrulduktan sonra ekleyelim ve 1-2 dakika kavurup üzerine 5 su bardağı sıcak suyu ekleyelim. Kaynamaya başladıktan sonra 5-6 dakika pişirelim. 
  • Bir taraftan bir kapta yoğurdu, unu ve yumurta sarısını iyice çırpalım. 
  • Kaynayan semizotunun suyundan yoğurtlu karışıma azar azar koyalım ve ılıtalım.
  • Tencereye karışımı aktaralım ve koyulaşıp kaynayıncaya kadar karıştıralım.
  • Ocağın altını kapattıktan sonra tuzu ilave edelim ve karıştıralım. Tuzu pişerken eklerseniz yoğurdun kesilmesine neden olursunuz. 
  • Bir tavada kalan 1 yemek kaşığı sıvı yağ ve tereyağını kızdırıp kırmızı biberi ekleyelim. Çorbamıza ilave edip karıştıralım.
  • Afiyet olsun.
Semizotunun Faydaları
Semizotu Çorbası Tarifi
Yoğurtlu Semizotu Çorbası Tarifi
Semizotlu Yoğurtlu Sıcak Çorba
hobbyolog-tariflerim
 

DAHA FAZLASI

YOĞURTLU SEMİZOTU ÇORBASI 8503255930057555381

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

popüleriz biz

FACEBOOK

twitter

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

item