Vanillekipferl Tarifi

Vanillekipferl Tarifi İsmi almanca olan   Vanillekipferl   kurabiyesi ile geldim. Almanca falan bilmem efenim:) İnternet üzerinde bir...

Vanillekipferl Tarifi

İsmi almanca olan Vanillekipferl kurabiyesi ile geldim. Almanca falan bilmem efenim:) İnternet üzerinde bir sosyal paylaşım sitesinde gördüm, yaptım ve vuruldum:) Evet ismi almanca olan bu kurabiye, ilk bakışta un kurabiyesini andırsa da lezzet olarak çok farklı bir kurabiye. Vanillekipferl i yaptıkça bizler buna vanilyali ay kurabiyesi dedik ve gerçekten çok beğendik.
Vanillekipferl adı Almanca olsa da asıl kökeni Avusturya olan bir kurabiyedir. Almanların gelenekselleşmiş nefis kurabiyelerinden biridir. Bu kurabiyeler özellikle yılbaşında yapılır, yılın son aylarında sokaklara kurulan kulübelerde satılır. Ayrıca evlerde de yapılıp, renkli özel kutulara konulup, çocuklara da dağıtılmak üzere de hazırlanırmış.
Kurabiyelerin yapımı çok kolay, aynı zamanda da lezzeti şahane. Bir de minik olmasında dolayı çerez gibi bir tanesini attıkça ağıza, üst üste sekiz on tane yedirdetecek bir kuvvete sahip. Yanında bir de çay yada kahve varsa bu sayı artabilir benden söylemesi:)
Ayrıca üzerine toz şekeri bulamak için kurabiyenin mutlaka sıcak olması gerekiyor yani fırından çıkar çıkmaz toz şeker ve vanilya karışımına bulamalısınız. Eğer soğukken bu işlemi yaparsanız kurabiyeler şeker ve vanilyayı emmeyecek istenilen lezzette olmayacaktır.
Kurabiye tarifinin orjinali küçük küçük yuvarlanıp ay şekli verilmesi. Ben fındıktan biraz büyük olarak yuvarladım ve ay şekli verdim. İsterseniz biraz daha büyük yapabilirsiniz. Tercih tamamen sizin tabi ki. Zaten küçük yada büyük yapsanız bile lezzeti zaten tartışılmaz. Çünkü şeklinden çok lezzetini konuşturan bir kurabiye.
Ben Vanillekipferl in tam tarifine yukarda bahsettiğim gibi bir sosyal paylaşım sitesinde rastladım ve uzunca bir süredir yaparak tam notunu verdim. Kurabiyede asıl kullanılan saf vanilya özütü fakat ben bu kez olmadığı için normal vanilya şekeri kullandım. Bilindik bir markanın vanilya özütünü, büyük marketlerde veya pasta malzemeleri satan yerlerde kolaylıkla bulabilirsiniz.
Tarifi öve öve ayrıntıları ile anlattıktan sonra malzeme ve yapım aşamalarına geçebilirim o zaman. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.
 
Vanillekipferl Tarifi
Vanilyalı Ay Kurabiyesi İçin Malzemeler

  • 250 gram tuzsuz tereyağı yada margarin
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • Aldığı kadar un (300 gram)
  • 1 su bardağından biraz az ince çekilmiş ceviz


Üzerine;

  • Yarım su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya


Vanilyalı Ay Kurabiye Nasıl Yapılır?
Vanillekipferl Tarifi


Vanillekipferl Tarifi

Vanillekipferl Tarifi


  • Derin bir karıştırma kabına oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı, yumurta ve pudra şekerini alarak mikserler 5 dakika kadar çırpalım.
  • İnce çekilmiş ceviz ve unu kontrollü olarak azar azar ekleyelim. Yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde etmemiz gerekiyor. Hamur kesinlikle sert olmayacak.
  • Yoğurduğumuz hamuru streçleyelim ve buzdolabında 1 saat bekletelim.
  • Buzdolabından aldığımız hamuru 3 eşit parçaya bölelim(bu işlemi kolay parçalara ayırmak için yapıyoruz)
  • Hamurdan fındıktan büyük parçalar alarak yuvarlayalım ve ay şeklini verelim.
  • Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralıklı olarak dizelim ve önceden ısıtılmış 150 derece fırında yaklaşık 15 dakika kadar pişirelim.
  • Toz şeker, pudra şekeri ve vanilyayı bir kapta karıştıralım.
  • Fırından çıkardığımız sıcak kurabiyeleri bu karışıma bulayalım ve servis tabağına alalım. 
  • Soğuduktan sonra servis edelim.
  • Afiyet olsun
Vanillekipferl Tarifi

Vanillekipferl Rezerpt
Vaniyalı Un Kurabiyesi
Un kurabiyesi Nasıl Yapılır
hobbyolog-tariflerim

DAHA FAZLASI

VANİLYALI AY KURABİYE 6835374118559759319

Yorum Gönder

  1. Tel kelimeyle mükemmel ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim canim:)

    YanıtlaSil
  3. Bugun yaptim cok kotu oldu..kimse begenmedi.yazik o kadar malzeme kullandim.bunun yerine un kurabiyesi yapsaydim keske....

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

popüleriz biz

FACEBOOK

twitter

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

item